Co to jest outlet?

Outlet! Pod tym pojęciem mieści się wbrew pozorom trochę więcej niż nam się wydaje. Ze względu na branżę odzieżową, do której należymy skupmy się na definicji tego pojęcia zawężonej do tejże. Najkrótsza definicja obejmuje odzież, która z różnych powodów nie sprzedała się w tzw. pierwszym obiegu w sklepach należących do właścicieli poszczególnych marek, ewent. odzież z nadwyżek produkcyjnych.

Kancelaria rozwody Warszawa
http://www.roman-adwokat.pl/sprawy-rozwodowe.html
Profesjonalne porady prawne w Warszawie.
Kompleksowe usługi, sprawy rozwodowe i alimenty.

Taka odzież po każdym sezonie zdejmowana jest z półek i wieszaków aby zrobić miejsce nowym kolekcjom. Stamtąd trafia do magazynów i najczęściej przeżywa swoje drugie życie na rynku wtórnym tzw. outletowym.

Ale outlet to również odzież pełnowartościowa pochodząca z tzw. nadwyżek produkcyjnych, to odzież pochodząca z hurtowych zapasów magazynowych, to odzież pełnowartościowa pochodząca ze sklepów typu outlet prowadzonych, mówiąc kolokwialnie, przez poszczególne „marki”, to również odzież pochodząca z pokazów nowego wzornictwa tzw. Sample – niepowtarzalne modele, często w jednym rozmiarze, często nigdy nie wprowadzone do kolekcji, co tym bardziej czyni je bardzo pożądanymi wśród modowych maniaków.

Outlet obejmuje również odzież z defektem pochodzącą wprost z linii produkcyjnej gdzie po kontroli jakości została zdyskwalifikowana lub pochodzącą prosto ze sklepów, do których została zwrócona przez klientów w formie reklamacji (tzw. customer returns), choć zwykle defekty te są bardzo znikome i tylko fanaberia bogatych klientów skłania ich do zwrotów.

Końcówki kolekcji

Pojęciem pochodzącym z języka polskiego w zasadzie tożsamym z pojęciem outlet są końcówki kolekcji. Mówiąc „outlet” mamy również na myśli hurtownie outletowe posiadające w swojej ofercie odzież z końcówek kolekcji oraz szybko rozwijającą się internetową gałąź branży odzieżowej czyli hurtownie online.

Outlet a odzież używana

Często poruszaną w naszej branży kwestią jest różnica pomiędzy outletem a odzieżą używaną. Na pierwszy rzut oka nie ma nic bardziej oczywistego. Outlet to odzież nowa. Jednak mając na uwadze, że defekt również mieści się w pojęciu outletu (końcówek kolekcji) należy zauważyć, że odzież zwrócona w formie reklamacji często była użyta – raz dwa lub trzy. Tak więc z językowego punktu widzenia jest to odzież używana. Oczywiście dla osób zainteresowanych branżą outletową ważna jest nie językowa wykładnia a tzw. kanał dystrybucyjny, którym odzież dostaje się na nasz rynek odzieżowy. Nawet przyjmując, że defekt to częściowo odzież używana należy zgodzić się z twierdzeniem, że najważniejszy w tym przypadku jest fakt, że odzież ta pochodzi bezpośrednio z rynku pierwotnego. Z naszego punktu widzenia największa różnica wynika z faktu, że odzież używana, a w zasadzie jej stylistyka, zawsze pozostanie nieco w tyle za outletem.

Zalety outletów

Przede wszystkim tym, co wyróżnia outlety na tle innych sklepów jest cena i jakość. W outlecie dostajemy to, co w normalnych sklepie nigdy nie współgra: możemy kupić produkt bardzo wysokiej jakości, z dobrego materiału, który jest jednocześnie w cenie odpowiedniej dla przeciętnego Kowalskiego. Jest to niewątpliwe największy wyróżnik outletów na tle innych sklepów, zwłaszcza gdy pomyślimy o zakupach, które mają nas służyć przez długi czas, jak trencze, skórzane buty, mała czarna czy garnitur. Z tej racji tego typu produkty jak najbardziej polecam kupować w outlecie – białe koszule Vistuli czy Bytomia 100% bawełna, do tego z mankietami to coś, na co nie byłoby mnie najprawdopodobniej stać w regularnej cenie – outlety sprawiają, że takie zakupy są w kręgu moich możliwości.